ابزار هوش تجاری

معرفي ابزارهای هوش تجاری برتر سال 2019

معرفي ابزارهای هوش تجاری برتر برای تجزیه و تحلیل داده ها در سال 2019

امروزه با افزايش حجم داده ها در کسب و کار ها اهميت تحليل و استفاده عملي از آن ها نيز افزايش يافته است. ابزارهای هوش تجاری به سازمان ها در بهبود تصميم گيري هايشان  کمک ميکند. اين ابزار ها وسيله اي مناسب براي تجزيه و تحليل داده هاست.

در اين مقاله به معرفي و بررسي 5 ابزار محبوب هوش تجاري در سال 2019 مي پردازيم.

 

  1. Microsoft power BI

Microsoft power BI مجموعه ابزار تحليل تجاري تحت وب است که در مصور سازي داده ها عملکرد خوبي دارد. با استفاده از اين نرم افزار کاربران مي توانند داده هاي خود را فراخواني کرده . و همچنین در قالب نمودار هاي متنوعي مشاهده کنند.

به دليل تحت وب بودن اين نرم افزار، امکان اتصال به تقريبا همه منابع اطلاعاتي چون SQL Data warehouse و Salesforce فراهم است. از ديگر ويژگي هاي اين برنامه امکان انتشار گزارش و به اشتراک گذاري آن است.

 

Microsoft power BI،هوش تجاری،ابزار

 

 

  1. Yellowfin BI

Yellowfin BI يکي ديگر از ابزارهای هوش تجاری است که ترکيبي از يادگيري ماشين و مصورسازي داده هاست. اين سيستم با توجه به نوع کسب و کار شما در زمينه هايی مثل:

حسابداري، تبليغات، بانکداري، بيمه و …

قابل تنظيم است.

از ويژگي هاي کليدي اين نرم افزار مي توان به

  1. داشبورد
  2. آناليزهاي پيشبيني
  3. تجزيه و تحليل آنلاين
  4. گزارش نويسي

اشاره کرد. ديگر مزيت اين برنامه در دسترس بودن آن از طريق وب،‌ دستکتاپ و موبايل و … است.

تفاوت اصلي اين برنامه نسبت به ساير برنامه هاي مشابه به گفته توليد کنندگان آن اين است. که ” هر برنامه هوش تجاري به شما مي گويد که چه اتفاقي در کسب و کار شما رخ داده است اما Yellowfin به شما مي گويد که چرا اين اتفاق رخ داده است.”

 

Yellowfin BI. ابزار های هوش تجاری

 

 

  1. Sisense

اگر خيلي طرفدار تکنولوژي نيستيد. و کار کردن با ابزار هاي قبلي برايتان مشکل است، پس احتمالا sisense برنامه مناسب شماست. اين برنامه کاربر پسند به هر کس اين امکان را مي دهد که بتواند با ديتاهاي پيچيده به راحتي کار کند.

از مزيت هاي اين برنامه مي توان به سرعت بالا ي آن براي کار با داده هاي بزرگ اشاره کرد. که اين نرم افزار را براي شرکت هاي بزرگ مناسب مي سازد.

 

 

 

  1. SAS Visual Analytics

درحاليکه بيشتر ما SAS را به عنوان يک برنامه آناليز و پيشبيني مي شناسيم. اين شرکت نسل آخر نرم افزار هوش تجاري خود را نيز ارائه داده است.

SAS Visual Analytics به طور خاص بر روي ارتباط ميان داده ها تمرکز کرده است. در اين برنامه مي توانيد به بررسي تاثيرات هر يک از المان ها بر روي متغير خاص بپردازيد.

از ويژگي هاي جذاب اين نرم افزار، بررسي sentiment analysis (تحليل احساسات)‌ در داده هاي شبکه اجتماعي است. از ديگر قابليت هاي مهم اين نرم افزار نيز مي توان به آناليز و تحليل خودکار داده ها اشاره کرد که در نمونه هاي مشابه وجود ندارد.

 

SAS Visual Analytics، ابزار های هوش تجاری

 

 

  1. Looker

Looker يکي ديگر از ابزارهای هوش تجاری است که براي همه نوع کسب و کار اعم از:

  • استارتاپ ها
  • مشاغل متوسط
  • مشاغل درجه يک مناسب

است. از قابليت هاي جذاب اين نرم افزار مي توان به امکان اتصال به تمامي پايگاه داده هاي SQL اشاره کرد.

برخي از ويژگي هاي اين برنامه عبارت اند از:

  • سهولت استفاده
  • مصور سازي داده ها
  • اشتراک گذاري داده ها
  • گزارش ها از طريق ايميل و پشتيباني.

همچنين اين شرکت با شرکت هاي تحليل داده و کارشناسان اين حوزه به صورت موازي براي کمک به کاربران همکاري ميکند و با توجه به داده هاي شما نظر تخصصي درباره کسب و کار شما مي دهد.

 

Looker، ابزار های هوش تجاری

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *