شاخص‌های کلیدی عملکرد بازاریابی

 

 

 مشاهده الگوهای قالب و طراحی های مختلف KPIS

برای بازاریابی مناسب برای رسیدن اهداف شرکت های خود را پیداو ردیابی کنید

 

یک فرآیند بازاریابی برای ارزیابی تاثیر فعالیت‌های بازاریابی از یک شرکت یا واحد در حالی است که به متخصصان کمک می‌کند تا بر موفقیت کانال‌های یا کمپین ‌های مختلف نظارت کنند تا استراتژی‌های کاهش بودجه را تعیین کنند.

 

هزینه تقریبی (CPA)

 

((آیا هزینه های خرید مشتری شما قابل استفاده است؟))

COST PER ACQUISITION (CPA،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

هزینه مالکیت، یک مدل قیمت گذاری تبلیغات آنلاین است ، که در آن تبلیغ کنندگان برای بدست اوردن مشتری جدید، قیمت اعلام شده را پرداخت می کنند. همچنین اغلب در بازاریابی شرکت های وابسته مورد استفاده قرار می گیرد و این مزیت را دارد که حتی بیشتر از مدل قیمت گذاری CPC مبتنی بر عملکرد باشد. دلیل این امر آن است که شما فقط بر خلاف بازدید کنندگان وب سایت ، برای مشتریان جدید پرداخت می کنید. CPA اغلب برای مقایسه هزینه های خرید مشتری (CAC) کانال های مختلف بازاریابی آنلاین استفاده می شود. برای محاسبه CAC ، شما کل هزینه های خریدها را براساس تعداد مشتریان جدید در یک بازه زمانی خاص تقسیم می کنید. با استفاده از این KPI بازاریابی ، می توانید مقایسه کنید که هر کانال برای دستیابی به مشتریان جدید بسیار مناسب است و گزارش های جامع بازاریابی را ایجاد می کند.

شاخص های عملکرد

هزینه خود را برای هر کسب و کار از طریق کانال های مختلف بازاریابی مقایسه کنید و محاسبه کنید که حاضرید برای یک مشتری جدید هزینه کنید.

 

 

 

 

هزینه هر مشتری بالقوه (CPL)

 

((چقدر باید برای این نوع مشتری هزینه کنید؟))

هزینه هر مشتری بالقوه (CPL)،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

مشتری بالقوه ای است که از طریق فعالیت های بازاریابی شما با شرکت شما تعامل داشته است.

هزینه هر lead یکی از نمونه های KPI بازاریابی ماست ، که برای بازاریابی با عملکرد کارآمد اجتناب ناپذیر است. این با کل هزینه های یک کمپین خاص تقسیم بر تعداد این مشتری های بالقوه تولید شده محاسبه می شود.

رقمی که به دست می آورید به شما کمک می کند تا مکانهایی را که باید در تلاش خود برای بازاریابی متمرکز کنید از آنجا که می توانید CPL را برای کانال ها یا کمپین های مختلف مقایسه کنید.

این امر با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل بازاریابی حرفه ای می تواند خودکار شود. همچنین منطقی است که CPL را با گذشت زمان ردیابی کنیم تا ببینیم کمترین درآمد با بیشترین درآمد یا درآمد خالص در چه زمانی بوده است – این بدان معنی است که استراتژی های شما در این زمانها مؤثر بودند.

شاخض های عملکرد

اطمینان حاصل کنید که هزینه کل مشتری را با درآمد خالص در هر مشتری مقایسه می کنید تا بتوانید سودآورترین فعالیت های بازاریابی خود را شناسایی کنید.

 

 

 

 

فروش و رشد میزان فروش

 

((آیا از اهداف فروش خود بهتر عمل می کنید؟))

فروش و رشد میزان فروش،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

هدف و رشد فروش ، KPI بازاریابی سطح بالایی است که تحت تأثیر کل استراتژی تجارت است.

با این حال ، فعالیت های بازاریابی شما تأثیر عمده ای در فروش شما دارد و بنابراین ، شما باید اهداف بلندپروازانه فروش را تعیین کرده و به طور دقیق بر آنها نظارت کنید ، زیرا در پایان روز ، هدف فعالیت های بازاریابی شما فروش بیشتر و کسب و کار بیشتر است.

موفق و سودآور ، نه تنها پیروان رسانه های اجتماعی بیشتری را به دست می آورید. با تشکر از داشبورد بازاریابی مدرن می توانید داده های بازاریابی و فروش خود را در یک مکان اصلی دسترسی متحد کنید و کارآیی کلی بازاریابی خود را افزایش دهید. در الگوی بازاریابی KPI در سمت راست ما ، توسعه درآمد در روز را نشان می دهیم و نمودارهای سنجش عملکرد را با ماه های گذشته و همچنین با هدف تعیین شده مقایسه می کنند.

شاخص های عملکرد

اهداف فروش واقع گرایانه را تعیین کرده و آنها را به صورت ماهیانه ردیابی کنید تا از رشد پایدار و درآمد پایدار اطمینان حاصل شود. نتایج خود را با دوره های قبل مقایسه کنید.

 

 

 

 

بازگشت به سرمایه گذاری (ROI)

 

((بودجه خود را چقدر کارآمد می کنید؟))

بازگشت به سرمایه گذاری (ROI)،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

بازده سرمایه گذاری (ROI) قبر مقدس همه الگوهای KPI بازاریابی ما ذکر شده است. اغلب مقایسه کارایی یک سرمایه گذاری یا مقایسه بسیاری از سرمایه گذاری ها است.

برای محاسبه ROI ، سود / سود سرمایه گذاری را به کل هزینه های سرمایه گذاری خاص تقسیم می کنید و این نسبت را در یک درصد نشان می دهید.

به عنوان مثال ، اگر یک کار بازاریابی از طریق پست الکترونیکی انجام داده اید ، که 8000 دلار برای شما هزینه داشته است و از این کمپین 10000 دلار درآمد کسب کرده اید ، ROI شما 25٪ خواهد بود. برای بازاریابان آنلاین ، این KPI به ویژه برای مقایسه ROI کانالها یا کمپین های مختلف بازاریابی برای صرف بودجه بازاریابی خود در کانال ها / کمپین ها ، که بالاترین ROI را دارند ، بسیار مفید است.

شاخصه کلیدی عملکرد

هرچه ROI بالاتر باشد بهتر است. ROI بالا نمایش می دهد که بودجه بازاریابی خود را بطور موثر صرف می کنید. با این معیار بازاریابی بدترین و بهترین عملکردهای بازاریابی آنلاین را شناسایی کنید.

 

 

 

 

 

ارزش طول عمر مشتری بودن(CLTV)

 

((آیا مشتریان جدید شما در دراز مدت سود می‌برند ؟))

ارزش طول عمر مشتری بودن(CLTV)،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

CLTVیکی از مهم‌ترین KPIs بازاریابی است , زیرا با این KPI شما می‌توانید میزان پولی که می‌خواهید برای یک مشتری جدید ( CPA ) خرج کنید را کنترل کنید .

شما می‌توانید آن را با کم کردن هزینه برای کسب ( CPA ) از میانگین درآمد برای هر کسب , محاسبه کنید , که به مقدار کل پولی که شما در واقع از یک مشتری جدید گرفته‌اید , اشاره می‌کند . به عنوان مثال , اگر به طور متوسط ۸۰ دلار برای یک مشتری جدید هزینه کنید و در کل عمر ۱۳۰ دلار درآمد داشته باشید, CLTV یا سود شما در هر کسب ۵۰ دلار خواهد بود .

این معیارهای بازاریابی زمانی که شما کمپین ‌های بازاریابی مختلف و کانال‌ها را مقایسه می‌کنید تا مهم‌ترین فعالیت‌های بازاریابی آنلاین تان را شناسایی کنید و تعیین کنید که در کجا دلار بازاریابی تان باید در آینده کجا برود , واقعاً مفید هستند .

شاخصه کلیدی عملکرد

شاخص‌های عملکرد هرچه بالاتر باشند ،CLTV بهتر است . این کار در نهایت به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های بازاریابی بی‌اثر را شناسایی کنید که در آن پول بیشتری را صرف یک مشتری می‌کنید تا اینکه ارزش آن را داشته باشد .

 

 

وب سایت – نسبت ترافیک به مشتری :

 

((تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما چگونه تغییر می‌کنند ؟))

وب سایت - نسبت ترافیک به مشتری،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

برای مثال , این فرآیند بر رابطه تعداد کل بازدیدکنندگان وب سایت متمرکز است که به مشتریان واقعی تبدیل شده‌اند . زمانی که باید کیفیت ترافیک را تعیین کنید و به خصوص در کسب و کارهایی که از وب سایت آن‌ها به عنوان ابزار تجاری غالب استفاده می‌کنید , بسیار مفید است .

برای محاسبه نسبت ترافیک وب سایت تان , تعداد کل بازدید کنندگان را با تعداد مشتریان احتمالی ایجاد شده در یک دوره زمانی مشخص تقسیم کنید . به عنوان مثال , اگر شما 100000بازدیدکننده داشته باشید و 5000مشتری  به دست آورید , نرخ تبدیل شما به 5% خواهد رسید . هدف افزایش نرخ تبدیل، تا حد امکان و حفظ پایین‌ترین هزینه برای هر مشتری است .

شاخصه کلیدی عملکرد

شاخص‌های عملکرد در صورتی که نرخ تبدیل شما به مرور زمان کاهش یابد, این معیار را با سایر kpi ها برای بازاریابی مانند شاخص‌های عملکرد وب سایت برای شناسایی تنگناهای بالقوه ترکیب کنید .

 

 

 

 

 

نسبت MQL به Lead

 

((چگونه بازاریابی شما واجد شرایط است؟))

نسبت MQL به Lead،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

مقدار کل مشتریان تنها اولین بازاریابی مربوط به بازاریابی در داخل قیف فروش شما می‌باشد. گام بعدی بررسی نسبت lead به رنج MQL  است. بازاریابی واجد شرایط (MQLs) دارای ارتباطات امیدوار کننده هستند, که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به یک مشتری در مقایسه با تمام مشتریان احتمالی (فاقد شرایط) شما دارند.

اما چه چیزی منجر به صلاحیت بخش بازاریابی می‌شود؟ برای یک شرکت B2B این ممکن است منجر به دانلود whitepaper و درج اطلاعات تماس معتبر از قبیل آدرس ایمیل تجاری, یک شرکت موجود و یک شماره تلفنی معتبر شود. تمام این موارد منجر به رهبری می‌شود, چرا که فروش واقعاً قادر به برقراری ارتباط هستند. بهترین شایستگی رهبری واقعاً به مدل کسب‌وکار شما بستگی دارد و شما باید راه‌های مختلف برای دستیابی به اهداف خود را تست و تحلیل کنید.

شاخصه کلیدی عملکرد
شاخص‌های عملکرد تنها به صلاحیت رهبری خاص اجازه می‌دهد تا وضعیت MQL را راه‌اندازی کند. نظارت و آنالیز خود را در طول زمان بررسی کرده و مشخص کنید که چه نوع امیدی به بهترین شکل تبدیل می‌شود.

 

 

 

 

نرخ نسبت MQL  به SQL

 

((کدام یک از الزامات رهبری تیم فروش شما دارد ؟))

نرخ نسبت MQL  به SQL،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

یکی از مهم‌ترین KPIs بازاریابی ،این نسبت است.

بخش‌های بازاریابی و فروش را به هم متصل می‌کند و به آن‌ها نیاز دارد که با هم کار کنند . این نسبت درصد مشتریان واجد شرایط بازاریابی را نشان می‌دهد که به مشتریان واجد شرایط فروش ها(SQL) تبدیل می‌شوند ، که برای ” پییگیری ” آماده هستند .

یک SQL یک رابط است که به یک خریدار بالقوه واقعی از طریق فعالیت‌های خودش و با حمایت از تغذیه اصلی بازاریابی تبدیل شده‌است . همچنین مهم است که به این معیار در کنار طول چرخه فروش متوسط نگاهی بیندازیم تا بتواند چارچوب زمانی لازم برای تبدیل MQLs به SQL ها را درک کند .انتظارنداشته باشید  که این اتفاق همیشه در عرض چند روز رخ دهد چون تماس‌های مختلفی در مراحل مختلف سفر خریدشان وجود دارد .

شاخصه کلیدی عملکرد

شاخص‌های عملکرد نظارت و تحلیل کل مجموعه راهنمای شما را به طور مفصل بررسی کنید تا بهترین راه برای رسیدن به بهترین راه برای واجد شرایط کردن مشتریان خود به MQLs و SQL ها برای خرج کردن منابع خود در بهترین مشتریان احتمالی شما و افزایش فروش شما باشد .

 

 

 

نرخ تبدیل هدف

 

((چقدر به اهداف کسب‌وکار خود ضربه می‌زنید؟))

نرخ تبدیل هدف،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

تبدیل یک عمل مورد نظر است که توسط یک بازدیدکننده ایجاد می‌شود و از کسب‌وکار به کسب‌وکار متفاوت است . بخش‌های مختلف وب سایت شما باید اهداف تغییر متفاوتی داشته باشند, و این مهم زمانی است که شما نحوه رسیدن به اهداف خود را دنبال می‌کنید .

یک هدف از وبلاگ شما این است که خوانندگان را به خبرنامه تان ارجاع دهد , و دیگری می‌تواند آخرین نسخه کاغذ سفید را اندازه‌گیری کند و در عوض این می‌تواند منجر به امضای آزمایشی رایگان شود . با تعریف اهداف فردی شروع کنید و سپس نرخ تبدیل هر کانال را بررسی کنید . تبدیل تبدیلات به دوره برگشت به طول دوره برای درک آنچه که بهتر کار می‌کند . نرخ تبدیل بالا معمولا ً با نرخ‌های انعکاس پایین‌تر و صفحات بیشتر در هر جلسه و همچنین دوره‌های متوسط نشست مرتبط است .

شاخصه کلیدی عملکرد

شاخص‌های عملکرد اهداف مشخصی را برای تبدیل‌های مختلف تعریف می‌کنند و آن‌ها را برای کانال‌های بازاریابی / کمپین برای شناسایی کانال‌های با بالاترین نرخ تبدیل هدف مقایسه می‌کنند .

 

 

 

 

نرخ های تبدیل صفحات فرود

 

((کدام صفحات و محتوا بهترین هستند ؟))

نرخ تبدیل صفحات فرود،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

مهم است که بدانیم هر صفحه از وب سایت شما چقدر موفق است و موفقیت آن در جای دیگری را تکرار کنید . برای مثال , آیا شما مدارک بیشتری را از کاغذ سفید خود دریافت می‌کنید یا از وبلاگ خودتان ؟ صفحات چگونه به نظر می‌رسند و احساس می‌کنند, از همه مهم‌تر اینکه محتوا تغییر می‌کند ؟بهتر است بهترین و بدترین گزارش صفحات را داشته باشید . با پی‌گیری این فرآیند بازاریابی و چه کارهایی و چه چیزی , شما قادر خواهید بود استراتژی محتوای خود را بهینه کنید . لازم به ذکر است که این نوع مقایسه زمانی بهتر عمل می‌کند که اهداف صفحات شما یک‌سان باشند . در این سناریو شما می‌توانید طرح‌ها , زبان‌ها و برنامه‌های مختلف را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که بیش‌ترین نرخ تبدیل را دارید .

شاخصه کلیدی عملکرد

شاخص‌های عملکرد صفحات مشابه را در سایت خود مقایسه کرده و آزمایش کنید تا ببینید چطور می‌توانید به بهترین نرخ تبدیل برسید . میزان تبدیل صفحات با اهداف یک‌سان را درک کرده و از معیار صنعت خود آگاه باشید .

 

 

 

 

 

ارزش هر کلیک (CPC)

 

((آیا شما بیش‌ترین انفجار را به باک خود می‌زنید ؟))

ارزش هر کلیک،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

هزینه برای هر کلیک ( CPC ) متداول‌ترین مدل قیمت‌گذاری زمانی است که به تبلیغات آنلاین مربوط می‌شود , و با گوگل ادوردز , بازاریابی جستجوی Yahoo یا ” Yandex Direct . در این مدل شما هر بار که کسی روی آگهی شما کلیک می‌کند , یک کلیک ثابت برای هر بار کلیک می‌کنید . CPC همچنین زمانی رایج است که بازاریابی وابسته است , که نوعی بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن یک شرکت وابسته به عملکرد برای هر بازدیدکننده یا مشتری که توسط تلاش‌های بازاریابی وابسته به آن وابسته است , پاداش می‌دهد . CPC بیشتر از سایر مدل‌ها مثل هزینه برای ۱۰۰۰ نمایش ( CPM ) محبوب است , که در آن شما یک قیمت ثابت برای ۱۰۰۰ نمایش به دست می‌آورید , چون شما از این که چه تعداد کلیک می‌تواند ناشی از این تاثیرات باشد آگاه نیستید و بنابراین پیش‌بینی کردن CPC مشکل‌تر است .

شاخصه کلیدی عملکرد

شاخص‌های عملکرد CPC برای ردیابی اهمیت دارد ، و هدف باید این باشد که CPC را در طول زمان کاهش دهد ، که اغلب باید منجر به هزینه‌های کم‌تر برای کسب شود .

 

 

 

 

نرخ بازتاب

 

((آیا بازدیدکنندگان شما چیزی را که به دنبال آن هستند را پیدا می‌کنند ؟))

bounce rate، شاخصه کلیدی بازاریابی

 

نرخ گزاف گویی، میانگین مدت زمان جلسه و صفحات متوسط ​​در هر جلسه برای  marketing kpi مهم است.

برای سنجش اینکه آیا بازدید کنندگان شما آنچه را که می خواستند پیدا کرده اند؟ آنچه شما نمی خواهید این است که پس از ورود به صفحه خود ،انها به عقب برگردند و روی دکمه عقب کلیک کنند و صفحه شمارا نبینند.

اگر بازدید کنندگان شما بر روی سایت شما بمانند و یا اگر جهش کنند ، میزان بازتاب شما درصد بازدیدکنندگانی است که سایت را ترک می‌کنند و صفحه دیگری را مشاهده نمی‌کنند .

با استفاده از میزان بازتاب و اینکه بازدید کنندگان چقدر به طور متوسط در وب سایت شما می‌مانند ( متوسط مدت جلسه ) , شما می‌توانید درک کنید که مخاطبین شما دنبال چه چیزی هستند و چه شما محتوای درست را تامین می‌کنید . یک سوال مهم

شاخصه کلیدی عملکرد

شاخص‌های عملکرد اگر شما بفهمید چه چیزی بازدید کنندگان شما را به ماندن در سایت خود هدایت می‌کند، می‌توانید  ” کیفیت ” ترافیک وب سایت خود را بهبود بخشید . هدف این است که نرخ بازتاب خود را به طور پیوسته در طول زمان کاهش دهید و طول مدت و صفحات را در هر جلسه افزایش دهید .

 

 

 

فشار از طریق نرخ ( CTR )

 

((آیا تبلیغات و محتوای شما مورد توجه هستند ؟))

CTR،شاخصه کلیدی بازاریابی

 

کلیک از طریق نرخ (CTR)

kpi بازاریابی است که می توانید هنگام اندازه گیری موفقیت بسیاری از فعالیتهای مختلف بازاریابی آنلاین ، مانند Google AdWords ، تبلیغات فیس بوک یا رتبه بندی ارگانیک خود در Google ، از ان استفاده کنید.

CTR به نسبت کلیک به تعداد کل برداشت ها (هر چند وقت یکبار تبلیغات یا محتوای شما نشان می دهد) اشاره دارد.

هنگامی که صحبت از تبلیغات پرداخت شده است ، به عنوان مثال در Google AdWords یا Facebook ، بهینه سازی CTR مهم است زیرا این امر بر کیفیت و ارتباط شما تأثیر می گذارد ، به نوبه خود ، این هزینه شما را برای هر کلیک (CPC) تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، CTR از رتبه بندی های ارگانیک شما در صفحات موتور جستجو – نتیجه (SERPs) نیز یک عامل مهم رتبه بندی است. CTR یک نشانگر برای ردیابی موفقیت کمپین های بازاریابی ایمیل شما است.

شاخصه کلیدی عملکرد
شاخص‌های عملکرد میانگین CTR را برای صنعت شما پیدا کرده و از آن به عنوان یک معیار استفاده کنید . برای تبلیغات پرداخت‌شده , the تبلیغات مختلف را برای عبارات کلیدی کلمه کلیدی مقایسه کنید و برای مقایسه عناوین مختلف و meta های مختلف , CTR را به طور پیوسته مقایسه کنید .

 

 

 

منبع