5 شرکت‌های تاثیرگذار بر هوش تجاری

وبلاگ‌ها و بینش‌های صنعتی

 

 

5 شرکت تاثیر گذار که از هوش تجاری استفاده میکنند.

برخی از موفق‌ترین شرکت‌ها در دنیا از هوش تجاری ( BI ) استفاده می‌کنند . این روش به آن‌ها کمک می‌کند تا کارآمدتر عمل کنند ، درآمد متوسط بالاتری را گزارش دهند، و تصمیم‌های استراتژیک آگاهانه را براساس تحلیل داده‌های دقیق اتخاذ کنند .

به طور خاص پنج شرکت وجود دارند که از BI در روش‌های ابتکاری استفاده کرده‌اند :

  1. Amazon
  2. Starbucks
  3. Netflix
  4. YES BANK
  5. American Express

با توجه به اینکه چه چیزی این شرکت‌ها را اینقدر موفق و تحلیل استراتژی‌های خاص BI می‌کنند ، می‌توانید موفقیت آن‌ها را تکرار کنید . در اینجا نحوه استفاده از اطلاعات کسب‌وکار برای بدست آوردن دست بالاتر در صنایع مربوطه خود وجود دارد .

 

شرکت هایی که از هوش کسب و کار استفاده میکنند:

  • آمازون از BI برای بهینه‌سازی زنجیره تامین استفاده می‌کند.

آمازون برای استفاده از برخی از پیشرفته‌ترین و فن‌آوری‌های نوین در دنیا شناخته شده‌است . این امر در مورد استفاده از فن‌آوری اطلاعات تجاری نیز صادق است . اطلاعات تجاری و تجزیه و تحلیل کسب‌وکار خود آمازون ( سرویس وب سایت آمازون ) تمامی داده‌های جمع‌آوری‌شده در زنجیره تامین را تجزیه و تحلیل می‌کند .

چیزی که آمازون را قابل‌توجه می‌سازد این است که باید بر مجموعه‌ای از چالش‌ها غلبه کند که تعداد بسیار کمی از شرکت‌ها با آن مواجه هستند. آمازون یک زنجیره تامین بسیار بزرگ دارد که شامل بیش از ۱ میلیارد محصول فروخته‌شده در بازارهای مختلف است . این شرکت همچنین خدمات اشتراک آنلاین , ارسال , ساخت و ذخیره‌سازی را در میان بسیاری از سیستم‌های دیگر انجام می‌دهد . قسمت‌های متحرک زیادی دارد .

برای حل این چالش پیچیده , آمازون متکی به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و تصویرسازی برای ایجاد بینش‌هایی در هر جنبه از زنجیره تامین است .

این شرکت داده‌های جمعیتی را در مورد مشتریان علاقمند به محصولات خاص جمع‌آوری می‌کند . از آنجا ، آمازون از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تعیین محل نگهداری این محصولات استفاده می‌کند تا آن‌ها بتوانند به سرعت به مشتریان حمل شوند . این شرکت همچنین مسیرهای کشتیرانی سفارشی را براساس این تجزیه و تحلیل پیشگویانه و نقشه‌برداری از زمین ایجاد می‌کند .

چه چیزی میتوانید از امازون بیاموزید.

حتی اگر زنجیره تامین شما همانند سایت Amazon نیست ، شما می‌توانید از BI به همان روش برای تامین نیازهای مشتریان خود با آنچه به موقع نیاز دارند ، استفاده کنید . همچنین حمل و نقل و نگهداری نیز در هزینه‌های حمل و نقل نیز صرفه‌جویی می‌شود و از خرید و ذخیره موجودی بیشتر از آنچه که در واقع می‌توانید بفروشید ، جلوگیری می‌کند . با استخدام یک شرکت تجزیه و تحلیل داده و تجزیه و تحلیل داده برای انجام این محاسبات برای شما ، شما کل زنجیره تامین خود را از ابتدا تا پایان ساده و ساده خواهید کرد .

  • تحلیل و پیش‌بینی رفتار مشتری در starbucks

در حالی که آمازون از یک سیستم تجزیه و تحلیل داده‌های پیچیده برای رسیدگی به طیف وسیعی از نقاط درد استفاده می‌کند , شرکت‌های دیگری که از هوش تجاری استفاده می‌کنند بر خدمات خاص بیشتر تمرکز دارند . یک نمونه از این , استارباکس است .

زمانی که زنجیره قهوه مشهور برنامه پاداش خود را راه‌اندازی کرد – کارت وفاداری که مشتریان را برای هر خرید ارائه می‌کند – آن‌ها از سیستم‌های مدیریت ارتباط متقابل bi و مشتری برای انجام این برنامه به هر مشتری استفاده می‌کنند .
زمانی که مشتریان از کارت برای خریدها استفاده می‌کردند, استارباکس یک لگاریتم از این تراکنش ‌ها داشت . با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های پیشگویانه , شرکت قادر به ارائه پاداش‌های اضافی و توصیه به مشتریان براساس سوابق خرید آن‌ها بود .

یک مشتری که معمولا  هر روز صبح یک قهوه سیاه بلند می‌خرد , به احتمال زیاد از یک فروشگاه آزاد در فروشگاه , به جای فصلی آزاد , قدردانی می‌کند . نه تنها این پاداش , احتمال بازدید مجدد مشتری را در آینده نزدیک افزایش می‌دهد , اما این شرکت همچنین می‌تواند از این اطلاعات برای معرفی مشتریان به آیتم‌های منوی جدید براساس سلیقه خود استفاده کند .

چه چیزی میتوانید از استارباکس بیاموزید.

تاریخچه خرید قدرتمند هستند ، اما تنها در صورتی که دارای ابزارهای مناسب BI و CRM برای تجزیه و تحلیل این داده‌ها باشید . این به خصوص اگر یک شرکت کوچک یا متوسط هستید ، مشکل است ، چون ممکن است منابع و یا کارکنان لازم برای انجام این آنالیز را نداشته باشید . پرسنلی که در تصویرسازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها تخصص دارند می‌توانند به شما کمک کنند که یک پورتال مشابه همان چیزی که استارباکس برای پی‌گیری رفتار مشتری استفاده می‌کند ، ایجاد کنید .

 

 

  •  Netflix از هوش تجاری برای بهبود پیشنهادها استفاده می‌کند.

شرکت‌هایی که از هوش تجاری استفاده می‌کنند اغلب روش‌های جدیدی برای بهبود خدمات خود در واکنش به داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنند را شناسایی می‌کنند . یک مثال خوب از یک شرکت که از این روش برای بهبود چشمگیر خدمات خود استفاده کرده‌است ،نت فلیکس است .
شرکت پخش ویدیویی حجم عظیمی از داده‌ها را بر روی رفتار مشتریان خود جمع‌آوری می‌کند ، از جمله این که آن‌ها به دنبال چیزی برای تماشا هستند ، که عناوین آن‌ها را در نوار جستجو تایپ می‌کنند و اینکه آیا آن‌ها از خدمات تجربی که شرکت برای اولین بار معرفی می‌کند استفاده می‌کنند یا خیر .

برای مثال ، در سال ۲۰۱۸ ، نت فلیکس شروع به قرار دادن تبلیغات برای عناوین دیگر در انتهای عناوین ، که فقط تماشا می‌کردند ، آغاز کرد . شرکت به دقت توضیح داد که چگونه بسیاری از کاربران به طور فعال در این تبلیغات کلیک کرده یا این previews را تماشا کردند تا مشخص کنند که آیا این یک ویژگی است که آن‌ها نگهداری خواهند کرد . پایه نت فلیکس حدود ۸۰ درصد از محتوای خود را در مورد رفتار مشتری و داده‌های جمع‌آوری‌شده از الگوریتم پیشنهادی خود ارائه می‌کند .

چه چیزی میتوانید از Netflix بیاموزید.

موفق‌ترین شرکت‌هایی که از هوش تجاری استفاده می‌کنند ، آن‌هایی هستند که می‌توانند معیارهایی را شناسایی کنند که بیش‌ترین اهمیت را دارند و آن‌ها را به دقت اندازه‌گیری می‌کنند . برای نت فلیکس ، الگوهای رفتاری مثل کلیک ، سوابق ساعت ، پرس و جوهای جستجو و زمان سپری‌شده در هر عنوان ، برخی از مهم‌ترین داده‌ها هستند . کسب‌وکار شما ممکن است نیاز باشد انواع مختلفی از داده‌ها را جمع‌آوری کند تا موفق باشد . یک تجزیه و تحلیل کسب‌وکار با تجربه و شرکت اطلاعاتی کسب‌وکار به شما کمک خواهند کرد تا تشخیص دهید مهم‌ترین نقاط داده چیست و به شما کمک می‌کند راهی برای ردیابی آن‌ها پیدا کنید .

 

 

  • YES BANK ارتباطات داخلی را بهبود می‌بخشد.

اغلب شرکت‌هایی که از هوش تجاری استفاده می‌کنند به منظور درک بهتر نیازهای مشتریان خود این کار را انجام می‌دهند . با این حال ، شما می‌توانید از BI برای بهبود عملیات داخلی شرکت خود استفاده کنید . شرکتی که استفاده زیادی از این روش ساخته‌است ، بانک بله ، چهارمین بانک بزرگ بخش خصوصی هند است .
قبل از استفاده از BI ، کارمندان بانک قادر نبودند به طور موثر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ، که به کار آن‌ها آسیب می‌رساند . هر روز ، متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت باید داده‌ها را از ده‌ها صفحه گسترده به دست ، گزارش دهند ، گزارش‌ها را ایجاد کنند ، و این گزارش‌ها را به تصمیم گیرندگان این شرکت ارسال کنند . این منجر به تاخیر در پردازش شد و خطر نشت داده‌ها در هر نقطه از فرآیند انتقال داده را افزایش داد .

با اجرای یک سیستم BI جدید ، بانک قادر بود تمامی داده‌های خود را در یک انبار ذخیره کند و به طور خودکار گزارش‌ها را از داشبورد کاربر تولید کند . تنها کاربران مجاز به چند قطعه از داده‌ها دسترسی داشتند . ابزار BI هم این کار را آسان‌تر کرد تا ببیند کدام اقدامات باید برای حل مشکلات به کار گرفته شوند .

چه چیزی میتوانید ازYES BANK بیاموزید.

با استفاده از سیستم bi جدید , بانک اطلاعات آن‌ها را بیشتر عملی کرد , آسیب‌پذیری کمتری برای نشت و کارآمدتر کردن آن‌ها داشت . حتی اگر احساس می‌کنید که مشتری خود را خوب درک می‌کنید , می‌توانید از bi برای بهبود ارتباطات داخلی خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که زمان کارمندان تان ارزشمند است.

 

 

  • American Express کلاهبرداری را با نرم‌افزار BI ردیابی میکند.

ابزارهای BI زمانی بسیار موثر هستند که برای شناسایی از دست دادن و تشخیص تقلب استفاده می‌شوند . به طور خاص امریکن اکسپرس تاثیری که BI می‌تواند در این دو حوزه داشته باشد را نشان داده‌است . پس از پیاده‌سازی یک سیستم BI جدید ، آن‌ها نه تنها قادر به محافظت بهتر از منابع مالی خودشان ، بلکه برای مشتریان خود بودند .
با استفاده از الگوریتم ‌های پیشرفته و تحلیل داده‌های پیشگویانه ، اکسپرس آمریکایی قادر به شناسایی استفاده‌های تقلبی از کارت‌های مشتریان خود در زمان واقعی بوده و به طور خودکار از هزینه‌های آینده بر روی کارت جلوگیری می‌کند تا اینکه مشتری مطلع شود . این کار به محافظت از مشتریان خود کمک می‌کند و همچنین ریسک مالی شرکت را کاهش می‌دهد .

از American Express چه چیزی میتوانید بیاموزید.

ابزارهای BI را می‌توان برای ردیابی بیشتر از صرفا ً رفتار مشتری یا گردش کار داخلی به کار برد . با مهار قدرت تجزیه و تحلیل پیشگویانه ، شما می‌توانید به سرعت به تقلب پاسخ دهید و در برخی موارد حتی ممکن است قبل از این که اتفاق بیفتد ، از آن پیش‌گیری کنید . این به خصوص برای صنایع بانکی و بیمه مهم است .

 

 

چه چیزی می‌توانیم از شرکت‌های موفق یاد بگیریم که از هوش کسب‌وکار استفاده می‌کنند ؟

شرکت‌هایی که از هوش تجاری استفاده می‌کنند دلایل مختلفی دارند . برخی از داده‌ها برای ردیابی رفتار مشتری و کشف راه‌های جدید برای شاد کردن آن‌ها استفاده می‌کنند . برخی دیگر از bi برای بهبود ارتباطات داخلی و تسهیل زنجیره تامین استفاده می‌کنند . بانکداری مدرن و شرکت‌های بیمه حتی از bi برای جلوگیری از تقلب و تقویت امنیت استفاده می‌کنند .
آنچه که همه این شرکت‌های موفق به اشتراک می‌گذارند , استفاده آن‌ها از ابزارها و منابع پیشرفته bi است . در بسیاری از موارد , این شرکت‌ها به شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات روی‌آورده اند که نحوه استفاده از bi را درک می‌کنند . زمانی که از کارشناسان مطمئن برای هدایت درخواست می‌کنید , باید موقعیت بهتری برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *