چهار روشی که داده‌ها میتوانند انگیزه تیم فروش شما را بالا ببرند

همه ما می دانیم وقتی صحبت از انگیزه دادن به تیم به میان می آید، جملات انگیزشی قشنگ کارساز نیستند. بنابراین اگر جملات انگیزشی و اعداد دلخواه هر دو شکست خورده هستند، معجونی جادویی که به تیم فروش شما انگیزه بدهد و انگیزه آن ها را حفظ کند، چیست؟

“اگر یک آگهی زیبا و یک جمله زیبا در شما انگیزه ایجاد می کند، شما احتمالاً کار بسیار ساده ای دارید. ربات های مهربان به زودی کار خود را انجام خواهند داد.” یک جمله انگیزشی

با چرا شروع کنید

انگیزه با یک هدف به وجود می آید. هدفی که چراییِ انجام کاری را توضیح می دهد. با دانستن هدفی که خودتان نیز بخشی از آن هستید، بزرگ ترین مسئله حل خواهد شد. حالا قبل از این که ذهن خود را با خرافات الهام بخش مشغول کنید، به یاد داشته باشید که رسیدن به هدف تنها به شما بستگی ندارد. بر اساس مصاحبه ای با Geoffrey Berwind، هدف ها (که در قالب داستان زندگی هستند)، ما را به شنوندگان خود وصل می کنند. ما به طور غریزی جذب هدف ها می شویم.

با داده ها در تعامل باشید

در حالی که انگیزه با یک هدف به وجود می آید، پایداری هدف با استفاده از داده ها امکان پذیر است. شاخص های کلیدی عملکرد خاص و مرتبط (KPI ها) نشان می دهند که چگونه هدف (چرایی) به واقعیت تبدیل می شود. ترکیب این دو مولفه – هدف و KPI های مناسب – انگیزه محکمی ایجاد می کند و به طور تضمینی روحیه تیم فروش شما را بالا می برد و در نهایت به درآمدزایی بیشتر کمک می کند.

برای مشاهده نمونه داشبوردهای فروش ویترای بر روی دکمه روبرو کلیک کنید

انگیزه در عمل

همه آنچه که گفتیم از نظر تئوری عالی به نظر می رسند، اما اجرای واقعی این فرمول برای انگیزه ای تضمین شده چگونه به نظر می رسد؟ در اینجا 4 مرحله وجود دارد که می توانید از امروز برای ایجاد انگیزه در تیم فروش خود اجرای آن ها را شروع کنید.

  • موضوع بزرگتر و اصلی را بدانید و به اشتراک بگذارید.

آیا می دانید هدف از وجود شرکت شما چیست؟‌ مسئله مهمی که شرکت شما در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است، چیست؟ اگر نمی توانید به راحتی به این پرسش ها پاسخ دهید، کمی وقت بگذارید تا پاسخ آن ها را پیدا کنید. نکته: جذاب ترین هدف ها همیشه بزرگ تر از خود سازمان هستند.

به طور مثال در ویترای ما به سازمان ها کمک میکنیم که قدرت داده‌هایی که تولید کرده‌اند را بدانند و تصمیمات بر مبنای آن داده‌گرفته شود. وقتی هدف را متوجه شدید، آن را اغلب برای خود بازگو کنید. وقتی چراییِ آن چه که انجام می دهیم را فراموش کنیم، تمرکز و انگیزه خود را از دست می دهیم. ناگهان، متوجه می شویم که فقط به سر کار می رویم و فیش حقوقی جمع می کنیم. با به اشتراک گذاری منظم هدف از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید. اگر از اعضای تیم خود بخواهید باید بتوانند فوراً هدف را بازگو کنند.

  • KPI های مهم را شناسایی کنید.

مقصود از انتخاب شاخص های کلیدی عملکرد این است که هدف کلی خود را عملی کنید. معیارهای فروش ما باید روش های ملموسی را برای پیشرفت در جهت هدف تعیین کنند. با یک معیار مهم شروع کنید.

سپس معیارهای حمایتی (شاخص های برجسته) را مشخص کنید تا به سمت یک شاخص مهم پیش روی کنید. من توصیه می کنم بیشتر از 20 KPI فروش نداشته باشید، معمولا 7 تا 10 KPI مناسب است. مطمئن باشید که هر معیار را عملی می کنید.

  • با KPI ها ارتباط برقرار کرده و آن ها را کنترل کنید.

نمی توانم تاکید کنم این مرحله چقدر ضروری است. یکی از راه هایی که سریعاً باعث افت انگیزه تیم شما می شود، نگه داشتن آن ها در حد استانداردهایی است که خودشان نمی دانند و یا تغییر استانداردها بدون اطلاع آن ها. در مورد KPI هایی که می خواهید به آن ها دست یابید، با هر یک از اعضای تیم خود شفاف باشید. برقراری ارتباط بین معیارها و کنترل آن ها باید همزمان صورت بگیرد.

با استفاده از KPI های ماهانه یا فصلی، هر نماینده فروش خود را از انتظاراتی که از آن ها دارید، مطلع کنید و سپس نتایج را با توجه به معیارهای موردنظر بسنجید. ممکن است در ابتدا همسوسازی همه با KPI ها به تلاش زیادی نیاز داشته باشد، اما به مرور زمان، از افزایش انگیزه و کارایی تیم خود شگفت زده خواهید شد. ممکن است KPI ها به تنظیم نیاز داشته باشند، اما فاکتور مهم شفاف بودن است. اگر معیار خاصی را تغییر دادید، تغییر را به اشتراک بگذارید، داشبورد خود را به روز و نظارت بر آن را شروع کنید.

  • پیروزی ها را جشن بگیرید.

این مرحله بسیار واضح است اما در عین حال به راحتی فراموش می شود. فضایی را برای قدردانی صمیمانه ایجاد کنید. فرقی نمی کند که پیروزی کوچک باشد یا بزرگ، وقت بگذارید و آن را جشن بگیرید. قدردانی صادقانه انگیزه را تقویت می کند. لطفاً توجه داشته باشید اگر رفتارهای شما دروغین و بی معنی به نظر برسند، جشن گرفتن کارساز نخواهد بود – باید موثر باشد.

یک راه برای جشن گرفتن این است که به یک رویداد مهم بروید یا با بهترین مجریان موفق پروژه به سفر بروید. جشن گرفتن نباید تاثیر منفی داشته باشد، به گونه ای که در اوج پیروزی دوباره به سر جای اول برگردید، بلکه باید موقعیتی برای قدردانی و پاداش دادن باشد به گونه ای که اعضای تیم شما بخواهند در ماه آینده عملکرد بهتری داشته باشند.

خیر، انگیزه یک معجون جادویی دست نیافتنی نیست، بلکه یک ترکیب استراتژیک از هدفی جذاب و داده هایی کاملاً مشخص است. بهترین قسمت آن کجاست؟ دست یابی. اکنون با اجرای این چهار مرحله می توانید یک تیم فروش غیرقابل توقف و با انگیزه داشته باشید.

هوش تجاری در کسب و کار

5 شرکت‌ تاثیرگذار بر هوش تجاری

/
5 شرکت تاثیر گذار که از هوش تجاری استفاده میکنند. برخی از موفق‌ترین …
هوش تجاری در کسب و کار

تاریخچه علم هوش تجاری یا BI چیست و چگونه بوجود آمد؟

/
تاريخچه هوش تجاری برخلاف دوران پيش از ديجيتال، دسترسي به اطلاعا…